نوشته شده توسط : sjzkidneyhospital

پروتئینوری به عنوان علائم شایع بیماری مزمن کلیه، مدت طولانی است که به عنوان یک نتیجه از این بیماری در نظر گرفته. اما در واقع، مقدار پروتئین در ادرار و غیر از آن است که نه تنها شاخص ضایعه، اما به عنوان یک عامل مستقل در روند بیماری کلیوی شرکت می کنند، به طوری که آسیب به بدن انسان بزرگ است. پس چه آسیب را می توان با پروتئینوری گسترده ای از بیماری مزمن کلیه ناشی از؟

1 پروتئینوری دارای اثرات سمی بر روی سلول های mesangial گلومرولی. پس از به نارسایی کلیه را وارد کنید، مقدار زیادی از پروتئین های پلاسما در منطقه مزانژال گلومرولی واریز خواهد شد، که ممکن است نسل ماتریس آسیب، تکثیر و مزانژال افزایش منجر به اسکلروز گلومرولی است.

2. پروتئین ادرار ممکن است صدمه به درون توبول کلیوی شود. تحت شرایط عادی، مقدار کمی از فیلتراسیون کوچک پروتئین مولکول های گلومرولی است و توسط سلول کلیوی لوله های اپیتلیال، تجزیه در آنزیم های محلول جذب می شود. در شرایط پاتولوژیک، با افزایش نفوذپذیری گلومرولی از تعداد زیادی از نشت پروتئین پلاسما به لوله لومن کلیوی و سلول های پروگزیمال کلیوی لوله اپیتلیال برای جذب آلبومین منجر به وزن بیش از حد لیزوزوم داخل سیتوپلاسمی افزایش فعالیت، که می تواند آسیب سلولی شود.

3. مقدار زیادی از پروتئین افزایش بازجذب توبولی کلیوی پروتئین، کمک به افزایش تولید آمونیاک و تولید آمونیاک در بافت کلیه نیز نقش در ضایعات میان بافتی مترقی بازی کند. علاوه بر این، جذب انرژی اضافی و هضم پروتئین می تواند در سلول های لوله اکسیژن و اکسیژن تولید رادیکال های آزاد را وادار به آسیب سلول های توبولی شود.

از بالا ما می دانیم که پروتئینوری گسترده ای از بیماری مزمن کلیه می تواند باعث صدمه به سلول های mesangial گلومرولی، درون توبول کلیوی و سلول لوله القاء، پس توجه به آن را. اگر مقدار زیادی از پروتئین وجود دارد در ادرار شما، شما باید به دکتر خود مراجعه کنید در زمان، اجازه ندهید که آن را آسیب بیشتر به کلیه شما. برای اطلاعات بیشتر، لطفا به ما ایمیل. ایمیل ما: sjzkidneyhospital@hotmail.com

 

چه آسیب می تواند توسط عظیم پروتئینوری از بیماری مزمن کلیه ناشی از





:: برچسب‌ها: بیماری مزمن کلیه، پروتئینوری شدید، چه آسیب می تواند توسط عظیم پروتئینوری از بیماری مزمن کلیه ناشی از ,
:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: